מהות אימון אישי ועסקי

הרבה אנשים מבקשים לקבל כיוון, הרבה אנשים נמצאים בצמתים, הרבה אנשים מבקשים להשיג חלום אך ניצבים מול מגוון מכשולים, הרבה אנשים מבקשים לבצע שינוי בחיים אך לא יודעים מאין להתחיל או מהיכן לשאוב כוחות. כמו כן הרבה עסקים מבקשים לקדם את העסק, לממש את הפוטנציאל, למקסם את המשאבים ולהרוויח את המירב מההשקעה בעסק, מבקשים להשיג תוצאות ממשיות ובאופן כללי הרבה אנשים פרטיים ובעלי עסקים זקוקים למגדלור שינחה אותם, מבקשים לקבל עצה מקצועית, דחיפה מוראלית ולאפשר הליך מסודר ומבוקר. עבור כל אותם אנשים מומלץ להכיר את הכלי שניקרא "אימון אישי ועסקי".

מטרה משותפת

לכל אדם פרטי או בעל עסק עשויה להיות מטרה שונה הנוגעת לאופי המטרה מהאימון. יש אחד שמרגיש מחסום בתחום הזוגי, יש אחד שמרגיש מחסום בתחום התעסוקתי, יש אחד שמבקש חיזוק עבור הגשמת חלום, יש אחד שמתקשה לצאת לדרך חדשה, יש עסק שלא ממצה את עצמו, יש עסק שלא מתפקד נכון וכדומה, כך שלא חסרות סיבות בגינן אנשים יפנו לקבל עזרה מקצועית. עם זאת הרבה פעמים ניתן להגדיר מטרה כללית משותפת עבור כל אותם בעלי עסקים ואנשים פרטיים ואת אותה מטרה כללית ניתן להגדיר בצורך לעבור מגוון הליכים על מנת להגשים את הפוטנציאל- הן אצל האדם הפרטי והן אצל בעל עסק.

אימון אישי ועסקי

מוכנות ורצון

למרות העובדה שלטיפול אישי ועסקי יש כוח רב לשנע הליכים ולהוציא אל הפועל רצון למציאת, יש להיות מודעים לכך שלא הכול תלוי באיכות האימון, אלא לא מעט גם תלוי בנכונות של הצד השני לקבל טיפול. לצורך הדוגמה נציין שממש כמו שבעת הליך הפסקת עישון אין זה מספיק רק לקרוא על כך ספרים או ללכת לטיפול, אלא גם יש צורך לרצות בכך – ממש באותה המידה ראוי לציין שעל מנת שההליך אכן יהיה פרודוקטיבי, יש להגיע אליו מוכנים ברמה הנפשית. יש לרצות להיות מוכנים לעבור את ההליך ויש להבין שאכן מדובר על תהליך ולא על קפסולת קסם. מכאן שיש להבין שאין להתמקד בבעיה, אלא יש להתמסר לתהליך של יציאה ממנה, לרצות בכך ואף להאמין בכך.

אמונה

אמונה הנו מרכיב מהותי מהצלחת ההליך. על כן מי שמגיע אל טיפול כגון אימון אישי ועסקי, צריך להאמין שהשינוי מעבר לפינה ושהוא יכול להגיע אליו. אין זה אומר שרק טיפוסים אופטימיסטים מתאימים לעבור הליך שכזה, אלא זה אומר שיש להגיע אל ההליך עם דלת פתוחה, עם שבבי אמונה שאכן הדברים עשויים לקבל את התפנית הרצויה בעזרת ההנחיה המקצועית- אחרת אין זה משנה כמה אותו מדריך יהיה מקצועי- אם מגיעים בגישה שלילית, הרי שלא נותנים לשום פיסת מידע לחלחל ועל כן השלב הראשון בהצלחה הוא להיות מודעים לכך שאתם בדרך הנכונה.

ראו עוד: הדרכת הורים