טיפול בחרדות? איך מטפלים בחרדות באמצעות טיפול

חרדות הן תופעה נפוצה בקרב גילאים שונים, אך שכיחה יותר בקרב ילדי ובני נוער. למעשה תופעה זאת יכולה לקרות לכל אדם ובכל גיל עקב שינוי פתאומי שעבר בחייו או מכל סיבה אחרת. ניתן לראות כי אחוז הסובלים מתופעה זאת, הולך ועולה עם השנים, מה שמביא אנשים רבים לפנות למטפלים שונים לצורך מיגור התופעה, או לפנות לרופאים שמתאימים טיפול תרופתי בעת הצורך כמובן ולפי רמת ההחמרה של המצב.

טיפל בחרדות

כיצד מתבצע טיפול בחרדות?

כיום ישנם מטפלים שונים אשר למדו שיטות טיפול מיוחדות המיועדות לטפל במקרים אלו, לרוב המטפל מנסה להבין את מקור הבעיה על ידי אבחון מסוים אותו הוא מבצע במהלך הפגישות ולאחר מכן הוא מתאים את הטיפול המתאים ביותר לכל מטופל. כאשר מדובר בטיפול בחרדות לבני נוער וילדים, לרוב המטפל משתף גם את ההורים ומנסה למצוא יחד איתם פתרונות למצב.

מהם תופעת החרדות?

למידע נוסף אודות טיפול בחרדות לחצו כאן.

חרדות יכולות להיות שונות זו מזו החל מחרדות הקשורות לביצוע מבחנים בבתי ספר ובתיכון, חרדות של ילדים הגורמים להם להרטיב במיטה עד גיל גדול יחסית, חרדות של ילדים להישאר לבד בבית גם בגיל גדול, חרדות בקרב אנשים מבוגרים ובוגרים לבצע משימות ספציפיות ועוד מקרים רבים שיכולים להוות קושי רב בשגרת היום יום. התקפי חרדה במקרים קיצוניים, יכולים להגיע למצבים של דפיקות לב מוגברות, הזעת יתר, רעידות בגוף, התקפי אסטמה, קוצר נשימה, בחילות, חום ועוד תופעות שונות ומגוונות.

איך להתמודד עם חרדות

סוגים שונים של טיפולים

בתחום טיפול בחרדות, ניתן למצוא טיפולים שונים אשר מיועדים למגר את התופעה, שהרי בסופו של דבר תפקיד הטיפולים למצוא איזון בין שמירה על ביטחון המטופל והנאה מהחיים ובכלל שלווה פנימית. ישנם בשוק סוגי טיפולים רבים כמו – טיפולים קוגניטיביים, טיפולים שונים הקשורים לדיקור סיני, טיפולים הומאופטיים, טיפול תרופתי ועוד סוגים שונים. אחד הטיפולים הפופולריים והמצליחים יותר בשוק הם – טיפולים קוגניטיביים, שתפקידם להתמקד בדפוסי חשיבתו של המטופל ובהתנהגות שלו, תוך כדי שימוש בכלים פסיכולוגים איתם משתמש המטפל על מנת למגר את התופעה. חשוב לציין כי טיפולים אלו מתבצעים על ידי  פסיכולוגים קליניים מומחים.